اجزاء تحت پیچش،کاربردهای فراوانی در مهندسی دارند.بیشترین استفاده را
می توان مربوط به شافتهای انتقال قدرت دانست که برای انتقال قدرت از یک محل
به محل دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.به عنوان مثال می توان به شافتهای
واسط بین توربین ها و ژنراتورها و یا اکسل اتومبیلها اشاره نمود.این گونه
مستئل را می توان در حالت استاتیکی مورد مطالعه قرار داد. تیرها کار برد
های مختلفی دارند که از جمله از آنها می توان به استفاده از آنها در طراحی
بال هواپیما،دندانه چرخدنده ها و…. اشاره نمود.خیز ( خمش ) تیرها در مقایسه
با طول آنها ممکن است اندک باشد.اما همین خیز اندک در مواردی مثل دستگاه
های ابزار دقیق اهمیت پیدا می کند.عضوی که تحت تاثیر لنگرهای مساوی و
مخالف واقع در یک صفحه طولی مشترک قرار گرفته باشد را اصطلاحا در وضعیت
خمش می نامند.
فهرست :
آزمایش پیچش الاستیک
آزمایش خمش الاستیک
تست کمانش
تست ضربه
تست خستگی
محاسبه مقدار مدول برشی و مقایسه آن با مقادیر تئوری و بیان علت ارور یا اختلاف
به دست آوردن خیز در تیرها به صورت تئوری و عملی و مقایسه آنها با یکدیگر
بررسی فرمول اویلر تخت بارگذاری محوری و بدست آوردن بار بحرانی ستونها تحت شرلیط تکیه گاهی متفاوت
بررسی عکس العمل فلزات در قبال نیروهای متناوب
:: برچسبها:
آزمایش پیچش الاستیک ,
آزمایش خمش الاستیک ,
بدست آوردن بار بحرانی ستونها تحت شرلیط تکیه گاهی متفاوت ,
بررسی عکس العمل فلزات در قبال نیروهای متناوب ,
بررسی فرمول اویلر تخت بارگذاری محوری ,
به دست آوردن خیز در تیرها ,
تست ضربه ,
تست کمانش ,
گزارش کار مقاومت مصالح ,
م ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0