اقدام پژوهی ششم
نوشته شده توسط : زپو

 اقدام پژوهی ششم


مقدمه: از آنجائیکه ریاضی یکی از دروس مهم و پایه در آموزش ابتدائی به حساب می آید و آموزش و فهم آن بخصوص در پایه ی ششم کلیدی است. جاذبه های ریاضی و یادگیری صحیح بایستی در ابتدائی کلید بخورد.

پرورش قدرت خلاقه و تفکر از طریق ریاضی بخصوص ریاضیات کاربردی در زندگی روزمره از طریق تدریس خوب میسّر است.

این امر مهم از طریق روش مکاشفه ای و کاوشگری یعنی توجه به (اصل فعال بودن دانش آموزان ) که امروزه مورد توجه  و اقبال فراوان کارشناسان می باشد شکل می گیرد. بنابراین به نظر می رسد که توجه به نحوه ی فراگیری دانش آموزان و فهم دقیق و صحیح ریاضی توسط دانش آموزان ضروری و مبیّن است.

همانطور که می دانیم در روشهای سنّتی آموزش ریاضی بخصوص اسلامی ریاضی نه تنها برای بدست آوردن مهارت های مختلف بلکه برای آوردن نیازهای عبادی هم بکار می رفته. نیازهای روزمره از قبیل تعیین اوقات شرعی، تعیین ارث، خمس، زکات ، معاملات و غیره بکار می رفته.

نظم دادن به فکر و پرورش قوه ی استدلال و ابتکار یکی از موارد مهمی است که توسط ریاضی شکل     می گیرد لذا در دوره های مختلف آموزش به این سنت دیرینه توجه خاصی مبذول شده و نقش بنیادی ریاضیات در پیشرفت علوم و فنون مورد پذیرش همگان است و امروزه فراگیری هر علم بدون یادگیری ریاضیات ویژه ی آن درس امکان پذیر نیست.


خرید و دانلود  اقدام پژوهی ششم






:: برچسب‌ها: اقدام پژوهی , ششم ابتدایی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: