تجارت و تجارت الکترونیکی ................................................. Error! Bookmark not defined.
1 1 مقدمه : - - .............................................................................................................. 1
1-2- تجارت یا دادوستد .................................................................................................. 4
-3-1 تاریخچه تجارت: ..................................................................................................... 4
-1-3-1 بازار از دوران کهن تا دوره ی ماد ............................................................................... 6
-2-3-1 تحول نگرش به تجارت در دانشگاه بولونیای قرون وسطی ................................................... 7
-3-3-1 قرن بیستم: ...................................................................................................... 11
1-3-4- تجارت الکترونیک: .............................................................................................. 11
1-4- تهاتر: ................................................................................................................ 11
1-4-1- تهاتر چیست؟ .................................................................................................. 11
1-4-2- تهاتر سنتی: .................................................................................................... 14
1-4-3- تهاتر نوین ....................................................................................................... 16
-5-1 تعریف تجارت الکترونیک: ......................................................................................... 02
-6-1 تاریخچه تجارت الکترونیک : ..................................................................................... 01
7 1 مزایا و معایب تجارت الکترونیک نسبت به تجارت سنتی: - - .................................................... 02
1 7 1 مزایا استفاده تجارت الکترونیکی: - - - .......................................................................... 02
0 7 1 معایب استفاده از تجارت الکترونیک: - - - ........................................................................ 10
8 1 سطوح تجارت الکترونیک: - - ....................................................................................... 11
2 1 تاثیر گذاری تجارت الکترونیک: - - ................................................................................. 14
12 1 بررسی - - توانمندی های تجارت الکترونیکی بر عملکرد شرکت ها : ......................................... 14
ج
11 1 زیرساخت های لازم جهت تجارت الکترونیک: - - .............................................................. 16
1 11 1 سخت افزار های لازم جهت تجارت الکترونیک: - - - .......................................................... 16
0 11 1 نرم افزار های پایه جهت تجارت الکترونیک: - - - ............................................................. 16
10 1 انواع مدل های تجارت الکترونیک: - - ............................................................................ 42
11 1 انواع سایتهای تجاری و خدماتی الکترونیکی - - : .............................................................. 48
14 1 روشهای انتقال و پرداخت پول در تجارت الکترونیک - - : ................................................... 02
16 1 جایگاه تجارت الکترونیک در ایران وجهان: - - .................................................................. 00
فصل دوم
تجارت الکترونیک در صنعت نفت و گاز ............................................................................... 61
1 0 انواع کالاهای قابل معامله در صنعت نفت: - - ..................................................................... 64
0 0 مصارف نفت: - - ...................................................................................................... 60
1 0 مدیریت تولید: - - .................................................................................................... 60
4 0 مطالعه امکان سنجی تجارت الکترونیکی در خصوص صنایع نفت و گازپتروشیمی : - - ...................... 82
0 0 اهمیت تجارت الکترونیک ونقش آن در افزایش بهره وری در صنایع نفت و گاز: - - ........................ 120
6 0 وضعیت بکارگیری تجارت الکترونیک در صنعت نفت و گاز: - - ............................................... 111
7 0 بررسی - - تاثیر کاربرد تجارت الکترونیکی بر میزان صادرات فرآورد ههای نفت، گاز و پتروشیمی: ........ 110
نتیجه گیری و پیشنهاد ................................................................................................ 100
منابع ..................................................................................................................... 107
ح
فهرست اشکال
شکل 1 1 نقشه جاده ابریشم - - ....................................................................... 4
شکل 0 1 تهاتر سنتی - - ................................................................................. 14
شکل 1 1 لوگوی شرکت بیزایکس پنج - - ....................................................... 17
شکل 4 1 تجارت الکترونیک - - ........................................................................ 00
- - شکل 0 1 مدل سنجش توانمندي هاي تجارت الکترونیکی . ...................... 10
شکل 6 1 انواع تجارت الکترونیک - - .......................................................... 42
شکل 7 1 تجارت - -
b2b … ……………………………………………………………………………………………. 40
شکل 8 1 تجارت - - b2c ....................................................................................... 46
شکل 2 1 تجارت - - c2c ....................................................................................... 47
شکل 12 1 تجارت - - c2b ..................................................................................... 48
شکل 11 1 امنیت تجارت الکترونیک - - .......................................................... 01
شکل 1 0 نفت طلای سیاه - - ............................................................................... 64
شکل 0 0 لوگوی اوپک - - ................................................................................... 71
شکل 1 0 لوگوی آژانس بین المللی - -
انرژی… …………………………………………………………………….. 84
شکل 4 0 اثر فناوری اطلاعات بر توسعه - -
صادرات… ……………………………………………………………… 118
شکل 0 0 مزایای تجارت الکترونیکدر راستای توسعه صادرات - -
………………………………………………….. 118
خ
- - شکل 6 0 اثرات تجارت الکترونیکی بر توسعه صادرات ......................... 118
فهرست نمودار و جداول
نمودار 1 1 درآمد تجارت الکترونیک - - ..................................................... 07
جدول 1 0 سهم مناطق مختلف از تقاضای - -
نفت ……………………………………………………………………. 68
نمودار 1 0 بزرگترین کشورهای مصرف کننده نفت - - ........................... 62
نمودار 0 0 روند مصرف نفت در جهان - - ................................................... 72
جدول 0 0 تولید نفت مناطق مختلف - -
جهان ………………………………………………………………………… 71
نمودار 1 0 بزرگترین تولید کنندگان نفت در جهان - - .................... 70
نمودار 4 0 روند تولید نفت در جهان - - ................................................ 71
نمودار 0 0 نمودار کشورهای فعال در تجارت نفت - - ......................... 76
نمودار 6 0 عرضه نفت کشورهای غیرعضو اوپک: - - ................................ 72
نمودار 7 0 عرضه نفت کشورهای غیر عضو سازمان اوپک - - ................ 82
نمودار 8 0 روند تولید کشورهای اوپک - - .............................................. 81
جدول 1 0 میزان صادرات نفت - -
جهان ……………………………………………………………………………….. 80
جدول 4 0 روند صادرات نفت جهان - -
………………………………………………………………………………… 86
جدول 0 0 رشد عرضه نفت در - -
جهان ……………………………………………………………………………….. 88
نمودار 2 0 رشد عرضه نفت - - ………………………………………………………………………………………. 88
جدول 6 0 درجه بندی حل مشکلات بخش نفت و گاز از طریق تجارت - -
الکترونیک ……………………………. 24
د
جدول 7 0 راهکارهای جاری در مقایسه فرصتهای تجارت - -
الکترونیک …………………………………………. 122
جدول 8 0 اولویت بندی ابتکار عمل ها در صنعت نفت و گاز برای - -
به کارگیری تجارت الکترونیکی ……….. 122
جدول 2 0 اهداف اصلی و بودجه هر ابتکار عمل برای پیاده سازی - -
تجارت الکترونیک ………………………. 124
جدول 12 0 معیارهای مطزح شده در پرسشنامه -
………………………………………………………………… 102 جدول 11 0 نتایج آزمون - -
فرضیه اول …………………………………………………………………………….. - 100 جدول 0
10 نتایج آزمون فرضیه -
دوم ……………………………………………………………………………… 101 جدول 11 0 نتایج - -
آزمون فرضیه سوم ……………………………………………………………………………. 104
1
فصل اول
1 تجارت و تجارت الکترونیکی -
1 1 مقدمه : - -
تجارت الکترونیک دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت برای موفقیت تجاری در هر زمینهای در آینده است.
انجام تمامی مراحل تجارت از طریق شبکههای رایانهای و « : در تعریفی ساده، تجارت الکترونیک عبارت است از
تجارت الکترونیک ابزاری در کنار سایر ابزارها و وسایل نیست، .» مخابراتی بدون نیاز به حضور فیزیکی در معامله
بلکه یک نگرش و روش جدید است که نگرش تاکتیکی به آن بسیار خطرناک است. باید با رویکرد راهبردی به
آن نگریست و از آن بهره برد. تجارت الکترونیکی کل روشهای سنتی را مورد تهاجم قرار میدهد و باعث ایجاد
تغییرات شگرف در سازمان میشود.
2
:: برچسبها:
تجارت ,
الکترونیک ,
در ,
صنعت ,
نفت ,
و ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0