4 مقاله از خودم در مورد معیارهای طراحی اکوپارک
نوشته شده توسط : زپو

 4 مقاله از خودم در مورد معیارهای طراحی اکوپارک


4 مقاله مستخرج از پایان نامه بنده بیشتر به جهت نشر علم و آگاهی و صرفا با هزینه مجموع 4 مقاله که اگر از سیویلیکا دانلود کنید تقریبا همین مقدار می شود به فروش می رسد.
دوستانی که در زمینه معماری،معماری منظر و معماری سبز به دنبال تحقیقی خاص می گردند می توانند این مجموعه را خریداری نمایند.
چکیده 4 مقاله به شرح زیر است: 




چكيده :

انتخاب مكان مناسب براي يك فعاليت در سطح شهر يكي از تصميمات پايداري براي انجام يك طرح گسترده است كه نيازمند تحقيق در مكان از ديدگاه  هاي مختلف مي باشد از آنجا كه مكان يابي نياز به اطلاعات و اهميت زيادي دارد ، حجم بزرگي از اطلاعات جزئي براي معرفي مكانهاي مختلف بايد جمع آوري ، تركيب و تجزيه و تحليل شوند تا ارزيابي صحيحي از عواملي كه ممكن است در انتخاب تأثير داشته باشند صورت پذيرد. یکی از روشهای مکانیابی تحلیل سلسله مراتبی یا  AHP می باشد. علت سلسله مراتبی خواندن این روش آن است که ابتدا باید از اهداف و راهبردهای سازمان در راس هرم آغاز کرد و با گسترش آنها سنجه ها را شناسایی کرد تا به پایین هرم برسیم.در این تحقیق سعی شده است که با استفاده از این روش ، با وزن دهی به معیارهای مختلف که توسط متخصصان معماری منظر برای احداث یک اکوپارک با هدف آموزشهای زیست محیطی انتخاب شده اند ، یک ناحیه مستعد برای طراحی،توسعه و تجهیز یک پارک جنگلی به اکوپارک شهری را مکانیابی کنیم.  

واژه‌هاي كليدي:مکان یابی،سلسله مراتبی،اکوپارک،معماری منظر

چكيده :

با توجه به اینکه اکوپارکها باید نقش بالقوه ای در حفاظت از محیط زیست ایفا کنند، بهره برداری بهینه و اصولی از منابع طبیعی سرزمین و ساماندهی کاربری اراضی بر اساس توان طبیعی (اکولوژیکی ) آن، نقش مهمی در طراحی اکوپارک های سازگار با محیط زیست، مدیریت محیط و جلوگیری از تخریب محیط زیست در راستای توسعه پایدار دارد. ارزیابی توان اکولوژیکی یکی از روش های تعیین کاربری های بهینه اراضی است که در آن ابتدا با تهیه نقشه یگان های زیست محیطی که از تلفیق نقشه های طبقات ارتفاعی، شیب، جهت شیب، خاک و پوشش گیاهی بدست می آید و سپس با تجزیه و تحلیل سیستمی عوامل پایدار و ناپایدار اکولوژیکی سرزمین، توان انواع کاربری ها، ارزیابی می گردد. در این تحقیق ما با استفاده از سامانه های اطلاعات جغرافیایی ، نقشه یگانهای زیست محیطی حوزه های آبخیز واحد ها تهیه و پس از تلفیق نقشه های لازم و بهنگام شدن آنها با استفاده از مقایسه مدل های ریاضی ، به جهت طراحی یک اکوپارک شهری ساختارهایی نظیر : ساختار  جنگلداری و فضای سبز، ساختار تفرج متمرکز و تفرج گسترده ، ساختار طراحی برای تفرج آبی، ساختار بهینه برای طراحی بناهای انسان ساخت، ساختار طراحی کوهستان و حفاظت با یگانهای زیست محیطی، توان اکولوژیکی واحدهای مزبور ارزیابی و طبقه بندی شدند. در نتیجه گیری این تحقیق پس از ارزیابی توان اکولوژیکی کاربری ها ، برای انتخاب بهترین گزینه ها در واحد سرزمین و ساماندهی کاربری ها، تعیین اولویت کاربری ها انجام می پذیرد ، و نقشه ی طبقه توان کاربری های مختلف تهیه می گردد.

 

واژه‌هاي كليدي:ارزیابی توان اکولوژیک،پایداری زیست محیطی،اکوپارک،معماری منظر


چكيده :

امروزه زندگی در جوامع شهری به ویژه در کلانشهرها نیازهای متعدد و خاص خود را می طلبد . نیازهای زندگی انسان امروزی در شهرهای بزرگ صرفاً تأمین سرپناه ، تغذیه آموزش و به طور کلی نیازهای اولیه نمی باشد ، بلکه ابعاد گسترده تر و پیچیده تری به خود گرفته است . فراغت و تفریح به همراه آرامش و آسایش با توجه به معضلات و مشکلات زندگی در شهرهای شلوغ و پر ازدحام امروزی از مهمترین نیازهای انسان امروزی به شمار می روند ، که عدم تأمین انها تأثرات نامطلوبی به لحاظ روحی و روانی به بار می آورد و کیفیات زندگی در جوامع شهری را به طور محسوسی پایین خواهد آورد . ایجاد تفرجگاه ها و فضاهای تفریحی مناسب برای مردم ضرورتی امکان ناپذیر می باشد که در این میان فضاهای سبز شهری و به طور خاص پارک ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند .با این وجود کشورهای در حال توسعه از جمله ایران برای ساخت تفرجگاههای مجهز و دوستدار محیط زیست با مشکلات زیادی از جمله توان مالی پایین و نداشتن دانش کافی برای ساخت و توسعه آنها دچار مشکل هستند. در این کشورها اما پارک های جنگلی به دلیل هزینه و دانش کمتر در توسعه و بهره برداری به شدت مورد توجه قرار گرفته به طوری که یک پارک جنگلی 800 هکتاری در یک شهر با جمعیت تنها 120 هزار نفری احداث گردیده است.پژوهش حاضر به برسی مهمترین شاخصه های مبانی نظری ، دیدگاههای نظریه پردازان و تجربیات دیگر کشورها در امر احداث اکوپارکها در این کشورها می پردازد.همچنین با جمع بندی و تایین اهداف هر بخش از تحقیق به یک جمع بندی واحد که در نهایت تایین معیارهایی برای طراحی اکوپارک است می رسد که در قسمت نتیجه گیری به صورت یک چارت ترسیم شده است.

واژه‌هاي كليدي:پارک اکولوژیک،پایداری زیست محیطی،اکوپارک،معماری منظر

 چكيده :

فرضیه اصلی طراحی اکوپارک فراهم آوردن پشتوانه‌های اقتصادی، علمی و زیست محیطی مناسب برای آموزشی عمومی و ایجاد فرهنگ صحیح محیط زیست می‌باشد.حال با توجه به این موارد که نظریه پردازان و نمونه های جهانی آن را تایید میکند ، نظر کاربران یا همان مردم جامعه هدف نیز ممکن است به نوبه خود حائض اهمیت باشد.این که نظر کاربران در کدام موارد دارای اهمیت ویژه ای است سوالیست که ذهن طراح را برای تبدیل پارکهای جنگلی و زمین های مستعد برای احداث اکوپارک را مشغول می نماید.در ایت تحقیق سعی شده است از روی دیدگاه نظریه پردازان و تجاربی که از نمونه های جهانی بدست آمده سوالاتی فراهم شود که کاربران به آن پاسخ می دهند.از تلفیق نتایج نظریه پردازان و نمونه های جهانی با پاسخ مردم ،معیارهایی استخراج شده که ضوابط طراحی یک پارک اکولوژیک در شهری کوچک با زیر ساخت های فضای سبز مناسب در یک کشور در حال توسعه می باشد. این معیارها و ضوابط به صورت نتیجه گیری این پيوهش ذکر شده اند.

 

واژه‌هاي كليدي:مردم،پایداری زیست محیطی،اکوپارک،معماری منظر


خرید و دانلود  4 مقاله از خودم در مورد معیارهای طراحی اکوپارک






:: برچسب‌ها: مقاله در مورد اکوپارک،اکوپارک،معیارها و ضوابط طراحی اکوپارک ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: