فصل
اول:کلیات پژوهش
مقدمه......................................................................................................................................... 2
بیان مسئاله................................................................................................................................ 4
اهمیت و ضرورت
پژوهش........................................................................................................... 5
اهداف پژوهش............................................................................................................................ 6
فرضیه های
پژوهش................................................................................................................... 7
معرفی متغیرها........................................................................................................................... 7
تعاریف نظری
وعملیاتی متغیرها................................................................................................ 8
تعریف نظری متغیرها............................................................................................................................................................. 8
تعریف عملیاتی متغیرها.......................................................................................................................................................... 9
فصل
دوم:ادبیات پژوهش
تاريخچه ي
طرحواره................................................................................................................. 12
تعريف طرحواره....................................................................................................................... 13
بيولوژي طرحواره
هاي ناسازگار اوليه........................................................................................ 18
ويژگي هاي
طرحواره هاي ناسازگار اوليه................................................................................... 21
چگونگي شكل
گيري طرحواره هاي ناسازگار اوليه.................................................................... 22
حوزه هاي
طرحواره.................................................................................................................. 26
حوزه ي اول......................................................................................................................... 27
حوزه دوم.............................................................................................................................. 29
حوزه ي سوم........................................................................................................................ 31
حوزه ي چهارم..................................................................................................................... 32
حوزه پنجم.......................................................................................................................... 34
تاريخچه ي
هوش معنوي......................................................................................................... 37
معناي لغوي
و اصطلاحي معنويت............................................................................................ 38
هوش معنوي............................................................................................................................. 40
تعاریف هوش
معنوی از منظر صاحبنظران این حوزه............................................................... 43
همپوشي بين
معنويت و مذهب................................................................................................ 55
مقايسه ي
هوش معنوي با هوش هاي ديگر از ديدگاه هاي مختلف.......................................... 55
اجزاي هوش
معنوي................................................................................................................. 58
شواهد علمي
در خصوص هوش معنوي..................................................................................... 60
مولفه هاي
هوش معنوي در اسلام............................................................................................. 61
ویژگی های
افراد دارای هوش معنوی از دیدگاه دانازوهر.......................................................... 62
هوش معنوي
در مقابل خودمحوري.......................................................................................... 63
تفاوت ها
ي فردي در هوش معنوي........................................................................................... 66
هرم هوش های
چندگانه (از ویلگز ورث).................................................................................. 67
تاريخچه ي
احساس تنهايي :................................................................................................... 67
تعريف احساس
تنهايي............................................................................................................. 69
انواع تنهايي............................................................................................................................. 82
علت احساس
تنهايي............................................................................................................... 85
تبيين تنهایي........................................................................................................................... 86
تفاوت احساس
تنهايي با سازه هاي روانشناختي مشابه........................................................... 87
احساس تنهايي
و نياز به وابستگي........................................................................................... 89
شيوع احساس
تنهايي در نوجوانان........................................................................................... 90
اثرات تنهايي
در نوجوانان......................................................................................................... 90
تفاوت بين
احساس تنهايي و تنها بودن.................................................................................... 92
نظريه ها
و رويكرد ها در مورد احساس تنهايي........................................................................ 93
رويكرد شناختي....................................................................................................................... 94
رويكرد هاي
اجتماعي و رفتاري................................................................................................ 95
بی سرپرستی............................................................................................................................ 96
اهمیت وجود
خانواده برای کودك............................................................................................ 98
طلاق و بي
سرپرستي............................................................................................................... 98
پرورشگاه................................................................................................................................. 100
پیشینه پژوهش...................................................................................................................... 104
پژوهش هاي داخلي........................................................................................................................................................... 104
پژوهش های خارجی.......................................................................................................................................................... 108
فصل سوم:
روش شناسی پژوهش
روش پژوهش.......................................................................................................................... 114
جامعه ی آماری....................................................................................................................... 114
نمونه آماري............................................................................................................................. 114
روش نمونه
گيري.................................................................................................................... 115
ابزارپژوهش............................................................................................................................. 115
روش تجزیه
و تحلیل داده ها.................................................................................................. 117
فصل
چهارم:یافته های پژوهش
آمار توصیفی:.......................................................................................................................... 119
آمار استنباطی:....................................................................................................................... 125
فصل
پنجم:بحث و نتیجه گیری
بحث........................................................................................................................................ 131
نتیجه گیری........................................................................................................................... 136
پیشنهادات............................................................................................................................ 138
پيشنهادات پژوهشي.......................................................................................................................................................... 138
پیشنهادات کاربردی.......................................................................................................................................................... 138
محدودیت ها.......................................................................................................................... 139
فهرست منابع
و ماخذ............................................................................................................. 145
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول4-1:فراوانی آزمودنی ها بر اساس
وضعیت سرپرستی و جنسیت......................................................... 118
جدول 4-2: فراوانی مربوط به سن آزمودنی
ها...................................................................................................... 119
جدول 4-3:مربوط به انحراف استاندارد ومیانگین طرحواره های ناسازگار
اولیه............................................ 120
جدول 4-4:مربوط به انحراف استاندارد ومیانگین احساس تنهایی................................................................... 121
جدول 4-5:مربوط به انحراف استاندارد ومیانگین هوش معنوی ...................................................................... 121
جدول 4-6:آزمون کلوموگروف اسمیرنف برای
بررسی بهنجاری متغیرهای پژوهش.................................... 122
جدول 4-7: مربوط به آزمون همگنی واریانس
متغیرهای پژوهش................................................................... 123
جدول4-8:تحلیل
واریانس چند متغیره مربوط به طرحواره های
ناسازگار اولیه ،احساس تنهایی وهوش معنوی 124
جدول 4-9:تحلیل واریانس(ANOVA)
بین گروهی طرحواره های ناسازگار
اولیه...................................... 125
جدول 4-10:تحلیل واریانس(ANOVA)
بین گروهی احساس تنهایی............................................................ 128
جدول
4-11:تحلیل واریانس(ANOVA) بین گروهی
هوش معنوی................................................................ 128
چکیده
هدف از پژوهش حاضر مقایسه طرحواره های ناسازگار اولیه، هوش
معنوی و احساس تنهایی در نوجوانان بی
سرپرست وعادی می باشد .به این منظور تعداد 90 نفر از نوجوانان که شامل گروه های بی
سرپرست(45نفر) و عادی (45 نفر)به شیوه نمونه گیری خوشه ایی انتخاب و پرسشنامه
های طرحواره های ناسازگار اولیه یانگ ،هوش
معنوی عبداله زاده و احساس تنهایی آشر را تکمیل کردند .روش پژوهش توصیفی و از نوع
علی-مقایسه ایی بود .از روشهای آماری تحلیل
واریانس چند متغیره و تحلیل واریانس یک راهه جهت تحلیل داده ها استفاده شد .نتایج تحلیل
وارایانس چند متغیره نشان داد که طرحواره های ناسازگار اولیه ،هوش معنوی و احساس
تهایی در نوجوانان بی سرپرست و عادی تفاوت
معنا داری وجود دارد(p<0/01). طرحواره های ناسازگار اولیه درنوجوانان بی سرپرست به طور معنا داری بیشتر
از نوجوانان عادی است(p<0/01) هوش معنوی درنوجوانان بی سرپرست به طور معنا داری کمتر از
نوجوانان عادی است (p<0/01) و همچنین احساس تنهایی
در نوجوانان بی سرپرست به طور معنا داری بیشتر از نوجوانان عادی است (p<0/01).
کلید واژه: طرحواره
های ناسازگار اول
:: برچسبها:
موضوع ,
مقايسه ,
طرحواره ,
هاي ,
ناسازگاراوليه،هوش ,
معنوي،احساس ,
تنهايي ,
در ,
نوجوانان ,
بي ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0